Yhteydenottolomake | Contact form | Kontaktblankett

Tämän lomakkeen kautta voit antaa palautetta tai lähettää kysymyksen AYY:n asuntotoiminnalle. Reklamaation voit tehdä huomattuasi virheen toiminnassamme. AYY:n asuntotoiminta käsittää asumisen, kiinteistöihin ja vuokrareskontraan liittyvät asiat. Kerrothan viestissä selkeästi mitä asiasi koskee. Yhteydenotot käsitelläään mahdollisimman pian.

Kiireettömissä vikatilanteissa vikailmoitus tehdään huoltoyhtiöön vikailmoituslomakkeella* (*Poikkeuksena: Maapadontie 5 vikailmoitukset tehdään puhelimitse Kiinteistöpalvelu Alamaa Oy:lle 045 277 6601.)

Kiireettömillä pienimuotoisilla huoltotöillä korjausaika on arviolta 3–5 arkipäivää, suurempien korjausta vaativien vikojen korjauksesta tiedotetaan erikseen tapauskohtaisesti. Jos huoltoyhtiö ei ole ollut sinuun yhteydessä kiireettömissä vahinkotilanteissa 3 arkipäivän sisällä, pyydämme sinua olemaan puhelimitse yhteydessä huoltoyhtiöön. Mikäli asia ei puhelusta huolimatta etene, pyydämme sinua täyttämään oheisen yhteydenottolomakkeen AYY:n käsittelyyn.


Through this form, you can provide feedback or send questions to AYY housing services. You can make a complaint after noticing an error in our operations. AYY’s housing operations include matters related to housing, properties, and rental accounts. Please clearly state in your message what your matter concerns. Contacts will be processed as soon as possible.

In non-urgent defect situations, a defect report is submitted to a maintenance company via a defect report form* (Exception: Maapadontie 5 where defect reports are made by phone to Maintenance Service Alamaa Ltd: 045 277 6601).

For non-urgent maintenance work, the estimated repair time is 3–5 weekdays. For larger repairs, the repair time depends on the case; residents will be informed about the schedule. If the maintenance company has not contacted you within 3 weekdays regarding a non-urgent defect, please contact the maintenance service by phone. If the matter does not proceed despite the phone call, please fill out the contact form below and we will address the issue.


Med denna blankett kan du ge respons eller skicka en fråga till AUS bostadsverksamhet. När du märker fel och brister i vår verksamhet kan du göra en reklamation. AUS bostadsverksamhet innefattar ärenden gällande boende, fastigheter och hyresreskontra. Berätta  tydligt i meddelandet vad ditt ärende gäller. Kontaktbegäran behandlas så snabbt som möjligt.

I icke-brådskande felsituationer görs felanmälan med servicebolagets felanmälningsblankett* (*Undantagsvis: Jorddammsvägen 5 felanmälningar görs per telefon Kiinteistöpalvelu Alamaa Oy 045 277 6601.)

För icke-brådskande små underhållsarbeten är reparationstiden ungefär 3-5 vardagar, vi informerar om fel som kräver större reparationer separat från fall till fall. Om servicebolaget inte har kontaktat dig i icke-brådskande felsituationer inom 3 vardagar ber vi dig vara i kontakt med servicebolaget per telefon. Om ärendet trots telefonsamtalet inte framskrider ber vi dig fylla i bifogade kontaktblankett så att AUS kan behandla ärendet.